AKU JATUH CINTA

Entah bagaimana lisan mengungkapkannya
Namun hati paham mengartikannya
Sungguh ini cinta...
Membuatku bagai terbang ke nirwana warna warni
Bagai semut kurus tak bertulang ku artikan rasa di qalbu
Engkau sungguh membuatku jatuh cinta

Cinta yang entah darimana asalnya, sejak kapan datangnya
Saat ku sadari ternyata telah berakar sangat kokoh
Telah bercabang amat rindang
Telah berbunga penuh warna
Telah berbuah manis asa
Telah bertunas agar tak sepi sendiri

Cinta itu bagai awan yang tak perlu putih agar disebut awan
Cinta itupun bagai langit yang tak perlu biru agar disebut langit
Kenyataannya walau gelap saat malam mereka yang tak putih dan tak birupun tetap disebut awan dan langit

Begitulah cinta itu bagi ku, aku sungguh jatuh cinta
Cinta yang tak perlu ku tanyakan apakah ia juga mencintai ku...? Kerana ia pasti membalasnya
Cinta yang tak perlu ku pertanyakan ketulusannya... Kerana ia pasti tulus
Cinta yang tak perlu ku takuti kehilangannya... Kerana ia takkan khianat
Cinta yang tak perlu ku tanyakan pada diri, relakah ia mati demi aku ? Kerana aku tau jawabannya

Aku jatuh cinta kepadamu "IBU"
Tanpa alasan untuk mencintai, dan TAK ada alasan untuk tidak mencintai
Atas izin Rabb ku


Amatir : Jannati

Komentar

Postingan populer dari blog ini

AKUNTANSI MULTINASIONAL : TRANSLASI LAPORAN KEUANGAN ENTITAS ASING

Perusahaan Dalam Kesulitan Keuangan

Macam-macam Kalender